Продавець ТОВ "ТАНТАЛ" розвиває свій бізнес на Prom.ua 14 років.
Знак PRO означає, що продавець користується одним з платних пакетів послуг Prom.ua з розширеними функціональними можливостями.
Порівняти можливості діючих пакетів
Bigl.ua — приведет к покупке
129 відгуків

Зараз компанія не може швидко обробляти замовлення та повідомлення, оскільки за її графіком роботи сьогодні вихідний. Ваша заявка буде оброблена в найближчий робочий день.

ТАНТАЛ
+380 (99) 543-65-69
+380 (98) 672-21-58

Маслянки і прес-маслянки

Маслянки і прес-маслянки

Мастила та підшипники

Індустріалізація і технічний прогрес привели до винаходу великої кількості машин і механізмів з рухомими частинами. У 1853 р. Фрідріх Фішер винайшов машину для шліфування сталевих кульок, що згодом призвело до масового виробництва підшипників. У вузлах з'єднання деталей машин з підшипниками виникало тертя, що знижує ККД машин. Для ослаблення впливу тертя вимагалося змазування підшипників в цих вузлах речовинами з низьким коефіцієнтом тертя - мастилами.

Також активної мастила вимагали приводні ланцюги, ротаційні з'єднання, торцеві ущільнення. Спочатку застосовувалися такі методи змазування як: розбризкування, масляні ванни, ручне змащення, мастило поливанням. Всі ці способи були або трудомісткими, або малоефективними, або слабонадежными.

Склалася ситуація послужила передумовою для появи спочатку крапельних індивідуальних маслюк, потім прес-маслянок, і, сьогодні все більшу популярність набувають автоматичні маслянки здатні працювати з будь-яким типом мастила.

Маслянки - що це таке і навіщо вони потрібні?

Маслянки, тавотницы та прес-маслянки - це спеціальні металеві вироби (метизи) для подачі мастила на тертьові поверхні якого-небудь підшипника, вузла, механізму, агрегату.

Першими з'явилися і увійшли до застосування індивідуальні маслянки крапельного типу здатні працювати з рідкими мастилами - маслами. Вони в заправленому стані встановлювалися на сайт з підшипником і забезпечували краплинну подачу мастила в підшипник. Такі маслянки застосовуються і донині. Їх недоліком є необхідність своєчасно заправляти маслянку, зважаючи на неприпустимість припинення подачі мастила. Пізніше з'явилася велика кількість різноманітних маслюк, що відрізняються по конструкції і призначенню: циліндричні, кульові, фітільнимі, наливні, колпачковиє, маслянки Штауфера, групові маслянки. Як логічне продовження, з'явилася ідея використання централізованої циркулярної подачі мастила до всіх вузлів механізму. Для цього потрібно велика кількість мастила, яку необхідно було подавати каналами до смазываемым вузлів за допомогою насоса. Також з розвитком хімічної промисловості широке розповсюдження одержали пластичні мастила (найвідоміша - солідол).

Для заправки або поповнення запасу мастильного матеріалу в підшипнику або насосі застосовуються тавотницы та прес-маслянки.

Для їх установки в мастильних каналах виготовляють заправні отвори: гладкі або з різьбою (з циліндричної і, частіше, з конічною). В гладкі отвори маслянки запресовують, в різьбові - угвинчують. Конічна різьба сприяє самоуплотнению різьбового з'єднання, предотвращающему протікання.

Відмінність тавотницы від різьбовий прес-маслянки полягає тільки в особливій формі заправного кінця для приєднання спеціального штокового шприца.

Форма тавотницы:

Прес-маслянки

Прес-маслянки є деталями, що входять в конструкцію корпусів підшипників і насосів, де для підшипників застосовується консистентне пластичне мастило або мастило. По суті, прес-маслянка являє собою найпростіший зворотний клапан, який встановлено в кришці підшипника або на смазочном каналі насоса, і дозволяє виконувати подачу густої змазки (або змащувального масла) до вузлів тертя або у важкодоступні місця без зняття кришок або який-небудь розбирання. Конструктивно прес-маслянка складається з металевого корпусу, сталевої кульки, що виконує роль клапана, і пружини всередині корпусу, підпирає кульку.

При заправці через прес-маслянку масло або густа пластичне мастило подається за допомогою важільного або штокового шприца. Кулька під тиском мастила віджимається до місця змащування, стискаючи пружину, і пропускає мастило; при завершенні заправки пружина притискає кульку в початкове положення, закриваючи канал. Таким чином, прес-маслянка одночасно виступає затвором, що перешкоджає забрудненню мастильного каналу.

Заправка через прес-маслянки здійснюється нагнітанням мастильного матеріалу в заправний кінець з допомогою спеціальних важелів або штокові шприців.

На пострадянському просторі найбільше поширення отримали Прес-маслянки по ГОСТ 19853-74.

Прес-маслянки по ГОСТ 19853-74 виготовляють трьох типів:

  • Тип 1 - різьбові прямі (тобто кут між заправним кінцем і різьбовим кінцем становить 1800) - застосовуються для подачі густий пластичного мастила;
  • Тип 2 - різьбові кутові (кут між заправним кінцем і різьбовим кінцем може становити 450 і 900) - застосовуються для подачі густий пластичного мастила;
  • Тип 3 - гладкі прямі для запресовування - застосовуються для подачі рідкого мастила.

Прес-маслянки по ГОСТ 19853-74 типів 1 і 2 можуть мати метричну різьбу з дрібним кроком циліндричну і конічну або конічну дюймову різьбу NPT.

Прес-маслянки європейського виробництва

У Європі найбільш поширені різьбові прес-маслянки згідно стандарту DIN 71412. Згідно цього стандарту виготовляються прес-маслянки трьох типів:

  • Тип А - різьбові прямі (тобто кут між заправним кінцем і різьбовим кінцем становить 1800) - застосовуються для подачі густий пластичного мастила;
  • Тип В - різьбові кутові (кут між заправним кінцем і різьбовим кінцем становить 450) - застосовуються для подачі густий пластичного мастила;
  • Тип З - різьбові кутові (кут між заправним кінцем і різьбовим кінцем становить 900) - застосовуються для подачі густий пластичного мастила;

Стандарт DIN 71412 является аналогом ГОСТ 19853-74, однако, существуют различия между пресс-маслёнками по ГОСТ и по DIN: в зависимости от страны производства и области применения пресс-маслёнки по DIN 71412 могут иметь резьбу метрическую с мелким шагом, дюймовую UNF, дюймовую NPT, дюймовую BSP. Также, при одинаковой резьбе с "советскими", пресс-маслёнки европейские имеют резьбовой конец меньшей длины.

Інші статті

Наскільки вам зручно на сайті?

Розповісти Feedback form banner